• Zelenina si zachová barvu

    Čerstvá zelenina (brokolice, špenát, hrášek apod.) si udrží pěknou barvu, povaříme-li ji, nebo spaříme v horké vodě, vyjmeme a ochladíme naopak vodou výrazně studenou.

    Příprava surovin | 01. 10. 2017 | Michy
  • Uchovávání žloutků

    Žloutky uchováváme v ledničce v misce a zalité jednou lžící mléka, aby před dalším použitím neoschly a neztvrdly.

    Vychytávky | 01. 10. 2017 | Michy
  • Dokonalá míchaná vejce

    Aby byla míchaná vajíčka kyprá, přidáme k nim při rozšlehávání trochu smetany či mléka. Solíme až nakonec, aby vejce příliš neztuhla.

    Vaříme chytře | 01. 10. 2017 | Michy
  • Vaření kukuřice a solení

    Při vaření kukuřice vodu nesolíme, kukuřičná zrna by ztvrdla. Uvařenou kukuřici jemně osolíme až po dovaření.

    Vaříme chytře | 01. 10. 2017 | Michy
  • Vaření rýže

    Přidáme-li do vody při vaření rýže trochu čerstvé citronové šťávy, zachová si krásně bílou barvu.

    Vychytávky | 01. 10. 2017 | Michy
  • Loupání cibule a česneku

    Cibuli i česnek lépe oloupeme, když je před loupáním ponoříme na chvíli do vlažné vody.

    Příprava surovin | 01. 10. 2017 | Michy
  • Aby vařená zelenina nebyla kašovitá

    Vařená zelenina nebude kašovitá, pokud při její přípravě použijeme velkou pánev. Všechna zelenina by se měla co nejrychleji dostat do styku s rozpáleným olejem či jiným tukem. Po vložení zeleniny teplotu ještě zvýšíme, aby zelenina nepustila příliš mnoho vody.

    Vaříme chytře | 01. 10. 2017 | Michy
  • Jahody na problematickou pleť

    Jahody jsou díky vysokému obsahu vitamínu A a kyseliny salicylové skvělou pomocí v péči o nečistou a problematickou pleť. Z jahod si rozmačkáním připravíme skvělou masku či peeling - ztlumí záněty a pokožka se krásně projasní.

    Pro zdraví | 01. 10. 2017 | Michy
  • Brambory - vitamíny pod slupkou

    Velké množství vitamínů a minerálů se ukrývá těsně pod slupkou brambor, proto brambory raději vaříme se slupkou, až poté oloupeme. Při vaření používáme co nejméně vody, z brambor se tak vyplaví minimum výživných látek.

    Vaříme chytře | 01. 10. 2017 | Michy
  • Aby banány déle vydržely

    Banány déle vydrží, když jejich stopku obmotáme potravinářskou folií a uložíme ve spíži. Banány nikdy nepatří do lednice, bleskurychle by zhnědly.

    Skladování | 01. 10. 2017 | Michy
Celkem záznamů: více než 2475 (upřesněte své hledání)
|< << 12345 >> >|

Píšeme jinde

  • Rebarbora - víte, že opravdu zdravá je jen v určitém období?

    Rebarbora - víte, že opravdu zdravá je jen v určitém období?

    Rebarbora (reveň kadeřavá) pochází z Číny a dorůstá výšky okolo dvou metrů. V kuchyni využíváme řapíky jejích listů, které oloupeme a uchováváme nakrájené na centimetrové špalíky. Vždy je konzumujeme jen tepelně upravené. Rebarborové řapíky obsahují pro zdraví přínosnou kyselinu listovou, jablečnou a citronovou.

  • Sekundární neplodnost

    Sekundární neplodnost

    Dlouhodobá a zdánlivě marná snaha o druhé dítě není nijak vzácným či ojedinělým jevem. Máte už jedno dítě, jste rodina, užíváte si ve třech všech svých radostí i starostí, ale po nějaké době se znovu oddáte přetrvávající touze po dalším přírůstku do rodiny.




přidat nový recept